אסיקס הוסיפה עוד חבר למשפחת ה-Blast המצליחה שלה, והפעם מדובר בנעל שמנסה למצוא את נקודת האיזון המדויקת בין מהירות לבין נגישות. אור דלח בחן את ה-Sonicblast וגילה למה הן מצוינות במה שהן אמורות לעשות.
תיאור המוצר לפי היצרן
אסיקס היא אחת מחברות נעלי הריצה המובילות בעולם, ובשנים האחרונות היא עושה עבודה מרשימה במיוחד. אני אישית מאוד אוהב את המותג הזה – הם משלבים טכנולוגיה יפנית מתקדמת עם הבנה עמוקה של ביומכניקה. סדרת ה-Blast שלהם היא דוגמה לכך שאסיקס היא חדשנית וייחודית. אסיקס מנסה להביא כאן גישה ייחודית בסדרה של נעליים מהירות שבה כל נעל בסדרה פונה לקהל ספציפי עם צרכים שונים בקטגוריות שאסיקס אפיינה בהתאם לביקוש בשוק.
לפי אסיקס, נעלי ה-Sonicblast מיועדות "לרצים המחפשים אימוני טמפו מהירים למרחקים, כמו גם לרצים תחרותיים שמחפשים נעל יעילה ליום התחרות". החברה מציגה את הנעל כחלופה נגישה יותר לנעלי תחרות יקרות – נעל עם פלטה שלא תרוקן את הכיס, אבל עדיין תספק ביצועים גבוהים. הרעיון הוא פשוט: למי שרוצה את התחושה של נעל מהירה עם פלטה, אבל לא מוכן לשלם מעל 1000 שקל או להחליף נעליים כל כמה מאות קילומטרים בגלל בלאי של פלטת קרבון וסוליות .
מפרט טכני
- שם דגם באנגלית: ASICS Sonicblast
- ייעוד: נייטרלי / טמפו ותחרויות קצרות / נעל מהירה עם פלטה.
- משקל: 255 גרם (גברים 43).
- גובה הסוליה: 46 מ"מ בעקב, 38 מ"מ באצבעות.
- דרופ: 8 מ"מ.
- טכנולוגיות ייחודיות: FF Turbo² (שכבה עליונה), FF Blast Max (שכבה תחתונה), פלטת Astroplate שהיא הטכנולוגיה של אסיקס לפלטת פבאקס, ASICSGRIP
- מחיר: 900 שקלים לפני הנחה.
- עמוד המוצר באתר החברה

מקום הנעל בסדרת ה-Blast
לפני שנצלול לתוך הנעל עצמה, חשוב להבין איפה היא נמצאת בהיררכיה של סדרת ה-Blast המצליחה של אסיקס. בסדרה יש כרגע ארבעה דגמים עיקריים, כל אחד עם ייעוד משלו:
- ה-Novablast היא נעל יומיומית עם רכות וקפיציות לריצות קלות
- ה-Sonicblast שאנחנו בוחנים כאן היא נעל טמפו מהירה עם פלטה שאינה קרבון
- ה-Superblast היא super trainer רב-תכליתית שבחנתי בעבר ואהבתי מאוד
- וה-Megablast היא הכי קלה ומהירה מכולן עם שכבת FF Turbo² מלאה.
זה לא בהכרח דירוג של מהירות שהוא נכון עבור כלל הרצים. יש רצים שיהיו מהירים יותר עם נעליים "איטיות" יותר בסדרה ולכל דגם היעוד הספציפי שלו. בכללי חשוב להבין שביחס לנעלי אימונים קלאסיות כל הנעליים האלה מהירות מאוד.
ה-Sonicblast היא הנעל היחידה בסדרה עם פלטה, והיא גם בעלת גובה הסולייה הכי גבוה מכולן (46 מ״מ בעקב, 38 באצבעות). זה שילוב מעניין שנועד לתת תחושה מסוימת עליה נדבר בהמשך.

עיצוב וסגנון
מבחינת המראה, ה-Sonicblast היא נעל מרשימה. יש לה מראה אלגנטי וספורטיבי שאינו מגושם למרות גובה הסוליה המשמעותי. העיצוב נקי וממוקד, עם פרטים עדינים שמראים שאסיקס באמת חושבים על האסתטיקה.
הדגם הלבן שקיבלתי לבדיקה הוא פשוט ויפה – אבל כמו בכל נעליים לבנות, יש לכך מחיר. גם אם נזהרים, הן מתלכלכות מהר יותר ועם הזמן יכולות לקבל גוון שונה קצת, לעומת נעליים בצבעים כהים יותר. אם אתם פרפקציוניסטים בנושא של מראה הנעליים – תצטרכו לעבוד קשה יותר כדי לשמור על המראה שלהן נקי. אני נכנעתי די מהר.
מה שמעניין בעיצוב הוא הצורה המרובעת קצת בחלק האחורי של הסוליה. במבט ראשון זה נראה אולי קצת מוזר, אבל הצורה הזו תורמת ליציבות של הנעל בפניות ומונעת מהקרסול להתעקם. זה אחד מהפרטים הקטנים שבהם רואים שאסיקס מדייקים את הביומכניקה. דבר נוסף שכדאי לדעת – מדובר בנעלי יוניסקס: אין דגמי גברים ודגמי נשים נפרדים, בדומה לשאר סדרת ה-Blast של אסיקס. זה מפשט את הבחירה אבל גם אומר שצריך להיות קצת יותר זהירים עם המידות שאתם רגילים אליהן.
משקל הנעל והשפעתו
במשקל של 255 גרם לגברים, ה-Sonicblast היא נעל קלה למדי בהתחשב בגובה הסוליה המרשים והפלטה שבתוכה. זה לא המשקל הכי קל שיש, במיוחד כשמשווים לדגמים החדשים של אסיקס כמו המגהבלאסט, אבל זה עדיין משקל סביר מאוד. ירידה נוספת במשקל הייתה מגיעה כנראה על חשבון העמידות – פחות מתאים לנעל שמיועדת גם לאימונים.
מידה ורוחב

הנה נקודה קריטית שחשוב להדגיש: הנעליים האלה צרות. אסיקס עשו בחירה מודעת לייצב את הרגל מהחלק העליון כדי לפצות על הרכות והגובה של הסוליה. הגפה העליונה מאוד יציבה ומהודקת, והיא תורמת משמעותית לתחושת הביטחון בריצה. עבורי זה הרגיש נוח מאוד ובהחלט תרם ליציבות. אבל אם יש לכם רגל רחבה, הנעליים האלה כנראה לא יתאימו לכם. לכן לפני שקונים, הגיעו לחנות ותמדדו. הזמנה עיוורת מהאינטרנט פחות תתאים כאן.
אופי, מרקם וחומרי הגפה
הגפה העליונה של ה-Sonicblast היא אחת הפיצ'רים המוצלחים ביותר שלה. אסיקס השתמשו ברשת מהונדסת (engineered mesh) בכל הגפה עם חורי אוורור רבים. החומר עצמו קצת מזכיר מרקם של חוטי ניילון דקיקים – חזק, לא אלסטי, דקיק וקליל. הוא אינו רך או מפנק, אבל הוא עושה את העבודה שלו בצורה מעולה. האוורור כאן מורגש. רצתי עם הנעליים גם בימים חמים מאוד והאוורור הוא עניין חשוב כשרצים למרחקים ארוכים יותר או בקצבים גבוהים.
אסיקס ניסו לפצות על הרכות של הסוליה – שמעודדת תנועה צידית של הקרסול – על ידי חיזוק צידי הגפה. זה עובד, אבל רק באופן חלקי. הקרסול עדיין נוטה להתנדנד מעט יותר מהרצוי. חשוב לציין שזו בעיה מוכרת שלא קיימת רק בסוניקבלאסט, אלא בעיה כללית של נעליים עם סוליות רכות וגבוהות. כיוון המחשבה כאן נכון, אבל יש עוד לא מעט מקום לשיפור בדגמים הבאים.
הלשון ומערכת השריכה
השרוכים של ה-Sonicblast הם באמת איכותיים. הם שטוחים ויש להם אלסטיות מסוימת שתורמת ליציבות של הנעל על הרגל. מה שאני אוהב בהם זה שגם אם לא עושים קשר כפול, ההידוק נשאר חזק והשרוכים לא נפתחים במהלך הריצה. זה פרט קטן שמוסיף לחווית המשתמש.
הלשון עצמה דקה מאוד מסוג מסוג semi-gusseted, כלומר היא מחוברת לנעל משני הצדדים. חיבור זה מונע ממנה באופן מרשים לזוז הצידה במהלך הריצה. זה יתרון שלא קיים בכל הנעליים המהירות שמנסות לחסוך במשקל הלשונית. יש נעליים יקרות יותר שבהן הלשון זזה מידי. יתרון נוסף הוא שאין שום לחץ מהשרוכים על קדמת הקרסול.
דבר אחד שהמפונקים בינינו עלולים להרגיש בחסרונו- אין לולאה בחלק האחורי של הנעל. להשחיל את האצבע כדי לנעול את הנעל וזה מקשה קצת על הנעילה למי מכם שרגילים כמוני למשוך את הנעל בעזרת הלולאה. נראה שאסיקס ניסו לחסוך גרם או שניים של משקל, או שזו פשוט החלטה עיצובית.

סוליה – הלב הטכנולוגי של הנעל
טכנולוגיות בסוליה המרכזית
הסוליה של ה-Sonicblast היא שילוב מורכב של שתי שכבות קצף שונות עם פלטה ביניהן. השכבה העליונה, הקרובה ביותר לרגל, היא FF Turbo² – זהו קצף A-TPU (לא PEBA) שמשלב החזר אנרגיה חזק עם עמידות טובה. השכבה התחתונה היא FF Blast Max – אותו קצף שנמצא גם ב-Novablast 5 – שמייצב את השכבה העליונה ומספק ריפוד נוסף. ביניהן מוטמעת פלטת Pebax באורך של 3/4 מאורך הנעל (לא פלטת קרבון), שאסיקס קוראים לה בגאווה "Astroplate". למה Pebax ולא קרבון? כי Pebax הוא חומר גמיש יותר, עמיד יותר, וגם זול יותר מקרבון. זה בדיוק הרעיון – לתת נעל עם פלטה שתחזיק יותר ותעלה פחות.
גובה הסוליה כאן גבוה במיוחד- 46 מילימטרים בעקב ו-38 מילימטרים בחלק הקדמי. זה אחד הגבוהים ביותר בשוק, אפילו יותר מהסופרבלאסט 2. רק שבניגוד לסופרבלאסט, כאן מורגשים יותר – הרכות והשקיעה.

פלטה בנעל – מה זה ומה ההבדל בין Pebax לקרבון?
הרבה אנשים שואלים מה זה בכלל פלטה בנעל ומה ההבדל בין הסוגים השונים, אז בואו נסביר את זה רגע בפשטות. פלטה זה חומר קשיח שמוטמע בתוך הסוליה, בין שכבות הקצף. המטרה שלה היא ליצור משטח יציב שמעביר את כוח הדחיפה שלכם קדימה בצורה יעילה יותר, במקום שהאנרגיה "תיבלע" בתוך הקצף הרך. זה קצת כמו קרש בקפיצה לרוחק- הוא עוזר לכם לקפיציות לעומת המשטח הקשיח.
פלטת קרבון (Carbon Fiber) היא החומר המקורי שהופיע בנעלי תחרות המקצועיות. היא קשיחה מאוד, קלה, ונותנת דחיפה חזקה קדימה. החיסרון? היא יקרה מאוד לייצור, והיא נשברת או מאבדת מהתכונות שלה אחרי מספר מאות ספורות של קילומטרים. בנוסף, הקשיחות הגבוהה שלה יכולה להרגיש לא נוחה באימונים רגילים. לכן נעלי קרבון בדרך כלל עולות מעל 200 דולר ומשתמשים בהן רק לתחרויות או לאימונים מאוד ספציפיים.
פלטת Pebax היא חומר פלסטיק מיוחד שמשלב את היתרונות של קרבון אבל עם יותר גמישות. היא עדיין קשיחה מספיק כדי לתת דחיפה קדימה טובה, אבל היא יותר סלחנית ונוחה לריצה יומיומית. החומר הזה גם הרבה יותר עמיד – הוא לא נשבר בקלות ושומר על התכונות שלו למשך זמן רב יותר. והכי חשוב – הוא הרבה יותר זול לייצור, מה שמאפשר לאסיקס למכור את הנעל ב-180 דולר במקום 200 ומעלה. בקיצור: Pebax זה הפשרה החכמה – לא מהיר לגמרי כמו קרבון בנעלי תחרות, אבל הרבה יותר עמיד, נוח, וזול. בשביל רוב הרצים, זה בדיוק מה שצריך לאימונים המהירים.
בלימת זעזועים – רכות מול קשיחות
הנה נקודה חשובה שצריך להבין: למרות כל הקצף הזה, הנעל די קשיחה, אין את הרכות שמצפים מנעל עם כזה גובה סטאק. זה בא מהשילוב של הקצף A-TPU שהוא טבעו יותר קשיח מ-PEBA, והפלטה שמוסיפה קשיחות נוספת. בבדיקות, הנעל הגיעה לרמת קשיחות של כמעט פי שניים מהממוצע בשוק. זה משהו שמאוד מורגש – הנעל ממש קשיחה וחסרת גמישות.
למי זה טוב? זה תלוי בשימוש. בקצבים איטיים זה מרגיש קשה מדי. אבל ברגע שמגבירים את הקצב, הקשיחות הזו הופכת ליתרון – היא מעניקה יציבות, יעילות, ודחיפה קדימה. גמישות הנעל היא כמעט אפסית. אי אפשר לכופף אותה בכוח אצבעות! שוב – זה לא רע כשרצים מהר, אבל זה משהו שחשוב לדעת מראש.

טכנולוגיות בסוליה התחתונה
הסוליה התחתונה עשויה מגומי ASICSGRIP – החומר של אסיקס שמספק אחיזה יוצאת דופן. בבדיקות מעבדה זה יצא כמעט פי שניים טוב יותר מהממוצע בשוק. בפועל, זה ממש מורגש – גם בתנאים רטובים, גם בסיבובים חדים בטיילת תל אביב בין אנשים, הנעל פשוט לא מחליקה. זו אחת מנקודות החוזק הגדולות של הנעל.
העיצוב של הסוליה התחתונה אסימטרי ומעניין, עם כיסוי גומי נדיב בחלק הקדמי וחיתוך באמצע שחושף את הפלטה. זה נראה מגניב וחוסך משקל, אבל יש לזה גם חיסרון קטן – אבנים קטנות יכולות לפעמים להיתקע שם. זה לא קורה הרבה, אבל זה משהו שכדאי לדעת. עובי הגומי הוא 2 מילימטרים בחלקים העבים ביותר – זה מאזן טוב בין משקל לבין עמידות, אם כי קצת פחות מה-Superblast 2.

תפקוד במצבי ריצה – זון 4-5: ריצות טמפו וקצב תחרויות קצרות
בואו נדבר על המקום שבו הנעל באמת מתעוררת לחיים. ברגע שמגבירים את הקצב, ה-Sonicblast הופכת לנעל אחרת לגמרי. כשהתחלתי לרוץ בקצבים של טמפו ומעלה, פתאום הבנתי למה רצים שמבינים דבר או שניים אמרו לי שאלה נעליים נוחות. כי בקצב גבוה כל החסרונות שיש לה בקצב נמוך פשוט נעלמים – הנעל הופכת ליציבה, מהירה, קפיצית, ויעילה. הפלטה שהרגישה מוזרה בריצה איטית פתאום עושה את העבודה המדויקת שהיא אמורה לעשות ולא מרגישה כחלק נפרד מהנעל, אלא כחלק אינטגרלי ממנה שמייצר את השלם.
התחושה הבסיסית בקצבים הגבוהים מצוינת – הנעל מתחברת לקצב, מרגישה אפקטיבית, ויש בה תגובתיות אמיתית. הדחיפה קדימה מורגשת, הרכות שהפריעה בריצה האיטית הופכת לקפיציות – היא מאפשרת להעביר את האנרגיה ביעילות מנחיתה לדחיפה. בקצבים המהירים הנעל הרגישה לי לא פחות מהירה ואולי אף יותר מהסופרבלאסט. למרות מיקומה בהיררכית המהירות מתחת לסופרבלאסט ולמרות שהסופרבלאסט היא נעל מאוד מהירה בפני עצמה. אין ספק שהתחושה כאן היא אחרת ובגלל הרכות של הסוניקבלאסט היא גם מרגישה קפיצית יותר לעומת הסופרבלאסט.

עליות וירידות
בעליות הנעל עושה עבודה טובה מאוד. החלק הקדמי לא רך מדי, מה שמאפשר דחיפה יעילה ואין תחושה של "טביעה" בקצף. הפלטה תורמת לדחיפה קדימה והרוקר הקדמי (המבנה המעוגל כלפי מעלה) עוזר במעבר. העובדה שבעליות אני ממילא משתדל לשקוע פחות כדי לא לאבד מהירות, הבליטה את היתרונות של הנעל.
בירידות צריך להיות קצת יותר ערניים. החלק האחורי הרך והעבה של הנעל מפתה לנחיתה מודגשת על העקב – בדיוק מה שהירידה עצמה מעודדת גם. השילוב הזה יכול ליצור "טביעה" עמוקה מדי בקצף, מה שמביא לידי ביטוי את כל חוסר היציבות של העקב של הסוניקבלאסט. בתור מי שמודע לעניין, הקפדתי על טכניקה נכונה ונמנעתי מהמלכודת הזו. אבל צריך לזכור שרצים כאן על סולייה גבוהה של כמעט חמישה סנטימטרים אז זה דורש קצת יותר ריכוז ושמירה על קפיציות. נכון תמיד אבל במיוחד בירידות.

סיבובים ויציבות
אחת ההפתעות הנעימות של הנעל היא עד כמה היא יציבה בסיבובים. למרות גובה הסולייה המטורף, לא הרגשתי צורך לרוץ בעדינות בסיבובים – הנעל פשוט מנהלת את העומס הצידי. הסיבה לכך היא השילוב של הצורה המרובעת בחלק האחורי, הגפה המהודקת והתומכת, וההחזר האנרגטי של הפלטה והקצף.
כשרצתי בטיילת תל אביב בשבת בבוקר, עם כל התמרונים בין אנשים והפניות החדות, הנעל הייתה מצוינת. היא אינה מסכנת בהתעקמות קרסול – היא הרגישה יציבה ומגיבה לתמרונים. גם החלק התחתון של הסולייה- טכנולוגית ה- ASICSGRIP תורם ליציבות הזו. זו הייתה ההזדמנות היחידה שלי לבחון אותו כי עם הגשם שמבושש להגיע, טרם יצא לי לרוץ עם הנעליים על משטח רטוב.
זון 2: ריצות קלות וארוכות
התחושה בהן דומה מאוד למה שאני מרגיש עם נעלי תחרות של קרבון בקצבים איטיים – זה לא מיועד למטרה הזו של ריצות קלות אטיות. החיסרון הזה הוא גם יתרון- נעל שמדמה תחושת קרבון. אז זה לא באמת חיסרון, אלא תכונה שצריך לדעת עליה מראש. אם אתם קונים נעל כזו, צריך להבין לאילו תכונות לצפות.
אם אהיה כן- בריצות איטיות, הן שוקעות וקצת מתנדנדות, ובכללי מרגישות פחות יציבות. אפשר לרוץ איתן בזון 2, אבל זו לא סביבת ההצטיינות שלהן. בחימום ובריצה איטית הפלטה מורגשת כשכבה נוספת ומיותרת, עבורי מעלימה את תחושת הקרקע שאני אוהב להרגיש. זה שהרכות גרמה לי לשקוע, גרם לי להתחיל לרוץ מעט יותר מהר כדי לפצות על כך ולהרגיש נוח עם הנעליים ו"לגרום להן לתפקד", אבל נוצר מצב שבו אני התאמתי את עצמי אליהן במקום הן אלי. בקיצור – נשמור אותן לריצות טמפו בהן הן זורחות.
פחות מומלץ: להליכה או ריצה עם קריסה
למרות שאלה נעלי ריצה אני חייב לציין משהו שגיליתי בדרך הקשה: בהליכה החלה לי רגישות בגיד אכילס שלקח לי יומיים להבין מאיפה היא הגיעה. הסיפור הוא כזה: לפעמים אני יוצא עם הכלב לטיול אחרי הריצה, ושמתי לב שבנחיתת העקב בהליכה מתנדנד קצת לצדדים – בדיוק מה שיוצר עומס על הגיד. למרות שהנעליים מאוד יפות וקל להתפתות ללכת איתן כל היום, למדתי שעבורי זה לא רעיון טוב. שוב – התנהגות כמעט זהה לנעלי קרבון.
מאותה הסיבה גם אצל רצים עם נטייה לקריסה פרונטורית (כף הרגל מתהפכת פנימה), הנעל תדגיש את הקריסה במקום לעזור. הם יצטרכו יותר תמיכה. אם אתם יודעים שיש לכם קריסה, אמליץ על נעליים קשיחות יותר או נעלי ייצוב שיצמצמו את הבעיה.

סיכום – ASICS Sonicblast
אז מה בשורה התחתונה? ה-Sonicblast עושה בדיוק את מה שאסיקס תכננו – מעניקה תחושה של נעל מהירה עם פלטה, במחיר נגיש יותר ועם עמידות טובה יותר מנעלי קרבון.
אסיקס מגדירים אותה כנעל לטמפו יומיומי מהיר ולימי תחרות, והיא באמת מצוינת למטרה הזו. אבל, וזה אבל חשוב – זו לא נעל ורסטילית. היא מיועדת בעיקר לריצות מהירות, ופחות טובה לריצות קלות. הדעה האישית שלי? אני הייתי משתמש בנעליים האלה כהכנה לריצה עם נעלי קרבון של תחרות. להתאמן איתן בטמפו ובאינטרוולים, להתרגל לתחושה ולטכניקה של ריצה עם פלטה – מבלי לשחוק את נעלי התחרות היקרות. וכך לוותר על חלק מריצות ההכנה עם נעלי הקרבון כדי להתרגל אליהן לפני התחרות. אבל חשוב להדגיש שלמרות שהן זולות יותר מנעלי קרבון, במחיר מדף של 900 שקלים לפני הנחות, זה לא בדיוק נעליים שאפשר לזרוק עליהן קילומטרים בלי לדפוק חשבון.
למי שאוהב את התחושה של נעלים עם פלטה, הן יכולות לשמש גם כנעלי טמפו עיקריות – זה תלוי בהעדפה האישית. אישית אני מעדיף את הסופרבלאסט שבחנתי בעבר – היא יותר ורסטילית ומתאימה לטווח רחב יותר של קצבים. אבל כל אחד וההעדפות שלו. לטעמי זו נעל קצת נישתית. אם יש לכם רוטציה רחבה של זוגות נעליים, היא בהחלט יכולה למצוא את מקומה כנעל עם אופי ותכונות מיוחדות לאימונים ספציפיים. אבל אם אתם רצים שמשתמשים באופן קבוע בזוג אחד – לכו על הסופרבלאסט 2 או אפילו על המגהבלסט. בקיצור? הסוניקבלאסט היא נעל הכנה לתחרות עם קרבון, או נעל לאימונים מהירים למי שאוהב תחושת פלטה.
למי זה מתאים במיוחד?
- רצים שמחפשים נעל טמפו/תחרות במחיר נגיש יותר מנעלי קרבון.
- רצים שרוצים להתאמן על תחושה של נעלי פלטה לקראת תחרויות.
- רצים שאוהבים להרגיש קפיציות אמיתית בריצות מהירות.
- מי שמחפש אלטרנטיבה זולה יותר לסופרבלאסט או מגהבלאסט.
למי זה פחות מתאים?
- מי שמחפש נעל ריצה אחת לכל הקצבים- עדיפה הסופרבלאסט 2.
- רצים עם רגליים רחבות.
- רצים שרוצים נעל נוחה גם בקצבים איטיים.
- מי שמחפש נעל שתתאים גם להליכה.
- רצים שיש להם נטייה לקריסה.
יתרונות
- יציבות מצוינת למרות הגובה בסיבובים ובקצבים המהירים.
- איוורור מצוין.
- נעל מהירה לריצות מהירות – טמפו, אינטרוולים, תחרויות.
- פלטת Pebax עמידה יותר וזולה יותר מקרבון.
- משקל סביר – 255 גרם למרות הפלטה והגובה.
- שרוכים איכותיים שלא נפתחים.
- עיצוב אלגנטי וספורטיבי.
חסרונות
- נעל צרה יחסית (פחות מתאימה לכפות רגליים רחבות).
- נטייה לשקיעה של הנעל בקצבים איטיים ובסגנון ריצה כבד.
- לא מתאימה להליכה – עקב ייצוב העקב.
- נעליים לבנות מתלכלכות מהר.
- מתאימה רק לרצים ניטרליים – לא לרצים הזקוקים לתמיכה, גם אם עדינה.
את הכתבה כתבתי במקור עבור אתר ראן פאנל https://runpanel.co.il/asics-sonicblast/
